Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie

Pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami nasze codzienne funkcjonowanie. Zamknięte szkoły i przedszkola. Wielu rodziców wykonuje pracę zdalną. Wskazane jest aby osoby starsze pozostały w domach i nie podejmowały się opieki nad wnukami. Wszystko po to aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się wirusa. W związku z tym wielu z nas zostało zamkniętych z dziećmi w czterech ścianach. Sam fakt nagłej i niezależnej od nas zmiany wywołuje duży lęk, dodatkowo źródłem napięcia jest obawa o zdrowie nasze i naszych najbliższych. Odczuwane przez nas emocje będą w istotny sposób wpływały na funkcjonowanie naszych dzieci.

Czytaj więcej

Logopeda - ćwiczenia języka

Dzień dobry,

Chciałybyśmy zaproponować Państwu i dzieciom ćwiczenia języka. Można je wykonywać w dowolnej chwili. Proszę pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej higieny podczas ćwiczeń, należy sobie i dziecku umyć dokładnie buzię.  Życzymy owocnej pracy i miło spędzonego czasu z dzieckiem.

mgr Anna Świetlik-logopeda
mgr Monika Anyszkiewicz - neurologopeda

Czytaj więcej

Zwykłe dni z niezwykłymi dziećmi” Zapiski terapeuty wczesnego wspomagania rozwoju.

Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, przygotowałam dla Państwa kilka uwag, zaczerpniętych z zeszytów obserwacji dzieci z zespołem Downa realizujących zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju w latach 2010-2015 w tutejszej Poradni. Z hasłem „Zwykłe dni z niezwykłymi dziećmi” i pamięcią o tym, że „aby być niezastąpionym, zawsze trzeba być odmiennym" (C. Chanel) zapraszam do lektury.

Czytaj więcej

Praca terapeutyczna z dzieckiem z dodatkowym chromosomem 21

Zespół Downa jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń rozwoju, tuż za całościowymi zaburzeniami rozwoju. Każdego roku na 600 – 800 urodzonych niemowląt, jest jedno z ZD. Obecnie rodzice mogą wcześniej dowiedzieć się o ryzyku wystąpienia u maluszka ZD, ale nie można powiedzieć, że przygotowują się i są przygotowani do bycia rodzicem dziecka z niepełnosprawnością. Obok niskiego poziomu napięcia mięśniowego i zaburzeń metabolicznych u dzieci z ZD współwystępują choroby serca, uszkodzenia narządów zmysłów czy epilepsja. Do tego może wystąpić zakłócenie, opóźnienie rozwoju psychoruchowego.

Czytaj więcej

ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ Z ZABURZENIAMI KONCENTRACJI UWAGI - ADHD

Co to jest?

Nadpobudliwość psychoruchowa rozumiana medycznie oznacza zespół nadpobudliwości psychoruchowej, czyli zespół hiperkinetyczny, będący schorzeniem, mającym charakterystyczne objawy i wymagającym odpowiedniego leczenia.

Czytaj więcej

Jak przygotować dziecko na spotkanie z logopedą?

Jak przygotować dziecko na spotkanie z logopedą? Zapraszamy do zapoznania się ze specjalnie przygotowaną bajką mającą na celu przełamać u dziecka niechęć do zajęć logopedycznych. Wystarczy pobrać załącznik.

Czytaj więcej

INTEGRACJA SENSORYCZNA NA WAKACJACH

Dnia 17.06.2016r. odbyło się uroczyste zakończenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju w roku szkolnym 2015/2016. Podczas wystąpienia specjaliści przedstawili  rodzicom  wyniki ankiety ewaluacyjnej, omówiono rolę grupy wsparcia dla rodziców w procesie wczesnego wspomagania rozwoju. Jako terapeuta integracji sensorycznej przekazałam rodzicom propozycje zabaw z dzieckiem, szczególnie możliwych do wykorzystania podczas wakacji, bo warto wiedzieć, że właściwa, celowa zabawa, może być także formą terapii.

Czytaj więcej

Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem dotyczącym obchodzonego 2 kwietnia Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu. Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej

Czy moje dziecko ma autyzm?

Drogi rodzicu! Poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące sposobu monitorowania rozwoju dziecka w poszczególnych miesiącach, pod kątem możliwości wystąpienia u niego zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Czytaj więcej

Nadwrażliwość emocjonalna u dzieci jąkających się

Jak wykazują liczne badania, jąkanie jest problemem nie tylko logopedycznym. Istotne w terapii niepłynności mówienia jest połączenie sił logopedycznych i psychologicznych.  Dzieci jąkające się cechuje podwyższony poziom lęku. Nadwrażliwość emocjonalna stanowi czynnik predysponujący do wystąpienia niepłynności mówienia.

Czytaj więcej