Procedury zakwalifikowania dziecka na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warce.
1. Podstawą przyjęcia jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydana przez zespół orzekający w poradni psychologiczno-pedagogicznej właściwej ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
2. Terapią objęte są dzieci od 0 do 5 roku życia. W wyjątkowych sytuacjach na zajęcia mogą uczęszczać dzieci powyżej 5 roku życia.
3. Pierwszeństwo w przyjęciu na zajęcia wczesnego wspomagania mają dzieci:
- z terenu działania Poradni tj. miasta i gminy Warka, gminy Jasieniec i gminy Chynów,
- nie objęte opieką terapeutyczną w innych ośrodkach,
- nie mające zajęć rewalidacyjnych w swoich placówkach edukacyjnych/przedszkole, szkoła/,
- których rodzice wywiązywali się z zasad zawartych w "Regulaminie uczęszczania dziecka na zajęcia WWR" oraz którzy aktywnie współpracowali w realizowaniu zaleceń zawartych w Indywidualnym Programie Terapeutycznym w ubiegłym roku szkolnym.
4. Rodzice/opiekunowie prawni, którzy chcą, aby ich dziecko zostało zakwalifikowane do zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju muszą posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
5. Decyzja o przyjęciu dziecka na zajęcia następuje po uzyskaniu skierowania z organu prowadzącego – Starostwa Powiatowego w Grójcu. Podstawą uzyskania skierowania jest złożony przez rodzica wniosek z załączoną opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju do Wydziału Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Grójcu.
6. Rekrutacja na zajęcia trwa do 30 sierpnia każdego roku kalendarzowego.
7. W przypadku wolnych miejsc na zajęcia terapeutyczne rekrutacja jest możliwa w trakcie całego roku szkolnego.
8. Zajęcia z poszczególnymi specjalistami zaczynają we wrześniu a kończą indywidualnie w zależności od możliwości i stanu psychicznego dziecka.
9. Każdy rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do udziału w grupach wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych zgodnie z przyjętym harmonogramem spotkań na dany rok szkolny.
10. Zajęcia są realizowane w oparciu o indywidualne programy terapeutyczne wczesnego wspomagania rozwoju zaakceptowane przez rodzica/prawnego opiekuna dziecka.
11. W przypadku nie przestrzegania "Regulaminu uczęszczania dziecka na zajęcia WWR" rodzice/opiekunowie prawni dziecka są informowani osobiście lub telefonicznie o zakończeniu zajęć oraz w dokumentacji dziecka zostaje zapisana informacja o przerwaniu terapii.
Zespół wczesnego wspomagania Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej w Warce