Rodzaje wydawanych orzeczeń

Na posiedzeniu Zespołu Orzekającego wydajemy: 
  1. opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieciom od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole;
  2. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na
    • etapy edukacyjne: 
      • okres wychowania przedszkolnego,
      • roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne;
      • I etap edukacyjny (klasy I-III);
      • II etap edukacyjny (klasy IV - VIII);
      • III etap edukacyjny (szkoła ponadpodstawowa). 
    • ze względu na: 
      • niepełnosprawność i ntelektua lną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; 
      • niepełnosprawność ruchową, w tym afazję; 
      • zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne; 
      • Zespół Aspergera, autyzm; 
      • niepełnosprawności sprzężone;
      • dzieci i młodzież niesłyszący, słabosłyszący; 
      • dzieci i młodzież słabowidzący, niewidomi. 

  3. orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego / o potrzebie rocznego obowiązkowego nauczania indywidualnego 
    • na okres: 
      • nie krótszy niż 30 dni i nie dłuższy ni ż 1 rok szkolny 
    • ze względu na: 
      • stan zdrowia uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły/przedszkola; 
      • stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do szkoły/przedszkola.

        Podstawą wnioskowania o wydanie orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego / rocznego obowiązkowego nauczania indywidualnego jest zaświadczenie lekarskie.

  4. orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 
    • na okres: 
      • nie dłuższy niż 5 lat. 
    • ze względu na: 
      • niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim.