Organizowanie i prowadzenie wspomagania placówek i szkół
Specjaliści Poradni prowadzą wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych poprzez:
- tworzenie sieci wsparcia dla nauczycieli, specjalistów szkolnych, wychowawców grup wychowawczych,
- organizowanie stałych punktów konsultacyjnych w przedszkolach/szkołach na wniosek dyrektora, nauczyciela, specjalisty szkolnego,
- pomoc w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych dzieci poprzez prowadzenie logopedycznych badań przesiewowych na terenie przedszkoli i szkół (na wniosek dyrektora, nauczyciela, specjalisty szkolnego),
- pomoc w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych dzieci poprzez prowadzenie psychologicznych badań przesiewowych na terenie przedszkoli i szkół, (na wniosek dyrektora, nauczyciela, specjalisty szkolnego),
- pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów,
- obserwację dzieci na terenie placówek w przypadkach interwencji kryzysowej lub potrzeby podjęcia działań mediacyjnych,
- udzielanie wsparcia nauczycielom, wychowawcom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych ( konsultacje, warsztaty, działalność informacyjno-szkoleniowa),
- spotkania szkoleniowo-informacyjne dla rad pedagogicznych, nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek (zgodnie z zapotrzebowaniem),
- prowadzenie grup wsparcia dla psychologów i pedagogów szkolnych z rejonu działania poradni w ramach sieci wsparcia,
- prowadzenie grup wsparcia dla logopedów szkolnych w ramach sieci wsparcia,
- udzielanie porad i konsultacji specjalistom szkolnym z rejonu działania poradni.